Semestern i solen bokad! 173 mil med tältvagn!

Har nu äntligen kommit till skott. Har bokat årets semester! Jag har kommit till insikt om att jag inte kopplar av om jag firar semestern hemma, i huset. Hela tiden ser jag alla måsten, måste tvätta, måste städa, laga mat osv. Så nu bestämde vi oss för att åka till Camping Capalonga i Bibione, Italien!!! Här var jag som "yngre" varje semester i ca 4 år tillsammans med familjen och vår husvagn. Nu skall jag och min familj ta vår tältvagn dit och campa.

Antagligen tar vi färjan Trelleborg - Travemunde på nervägen och Rostock-Trelleborg på hemvägen. På hemvägen tänkte vi nämligen stanna lite längre i Österrike och ta ett par dagar i Prag! Skall bli oerhört spännande och kul att visa min make och dotter den fina campingen. :)



Campingen ligger på en udde med låång strand på ena sidan och en småbåtshamn på andra sidan. Poolen ligger längst upp på spetsen och det är ungefär där vi skall bo också. Vill ha nära till både pool och lekplats för dotterns skull. Som det verkar nu så kommer vi tyvärr bara stanna i 7 nätter, sen var det fullbokat. Men med en prislapp på 52 euro per natt så gör det inte sååå mycket. Vi bokar inga andra campingplatser så efter denna vecka så kan vi åka vart vi vill.

Här kan du lämna en kommentar
Postat av: pappa

hmmm...

kolla kvaliteten på motorvägen genom fd DDR - kortaste men om den är kass så kanske den blir längre i tid sas.

kram pappa

2009-06-15 @ 18:11:38
Postat av: Bloggägaren

En arbetskamrat som har släkt i Tyskland och ofta bilar till Kroatien säger att de östtyska vägarna är bra! Utbyggda och lugnare än de andra. Inte lika mycket folk som väljer de vägarna... :) Så vi testar de vägarna.

2009-06-16 @ 11:20:03
URL: http://nybro.blogg.se/
Postat av: Klas

173 mil med släpkärra - Blurkk!



Lär väl snarare bli 200 mil med lite avstickare osv, med påkopplad släpvagn, som tur var inte husvagn, och med småbarn i bilen - brrrr.

Nu kanske ni bara har ett barn så då slipper man gnabbet iaf - men ändå :)



Men smaken är som baken :)



/K

2009-06-16 @ 14:22:54
URL: http://klas-resonerar.blogspot.com
Postat av: Bloggägaren

173 mil är en väg... Vi räknar med ca 500 mil totalt med avstickare, shoppingturer och allt. Och ja, bara ett barn. :)

2009-06-16 @ 21:16:58
URL: http://nybro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0