Fyndat Rörstrands Kurbits!

För att undkomma regnet under fredagen åkte vi till Lidköping och gick in på Rörstrand Center. Hittade skyltar som sa "1/2 priset i fyndavdelningen" men när jag såg prislapparna blev jag osäker och frågade personalen som svarade "jodå det är det röda priset som gäller". Hmm... då var det inte så galet billigt som jag hade hoppats på, för en tallrik kostade då 99 kr. Men billigare än vanligt var det ju verkligen så vi plockade till oss 6 tallrikar och 6 djupa tallrikar och ställde oss i kassan.

I kassakön så frågade jag tjejerna som stod framför mig och de sa att det var halva det röda priset. Väldigt förvirrande! Men sugen på att göra ett större fynd så frågade jag ytterligare en ur personalen men hon sa samma sak "rött pris gäller". Dock kände jag inte att jag kunde lita på henne så frågade jag en 3:e person och hon sa "ja det är halva det röda priset som gäller!". Yippie! Jag fick eld i baken och sprang bort och hämtade ytterligare delar! :)



Med oss hem fick vi serveringsskålen, kannan, 10 djupa tallrikar och 10 flata tallrikar. Tallrikarna kostade 50 kr styck! :) Fick givetvis kolla igenom alla så att de inte hade några bubblor osv. 

Nu är det egentligen bara assietterna som saknas. Vi använder ju assietter varje dag vi äter frukost.

Kopierat från Rörstrands hemsida
Kurbits är en blomsterservis för vår tid som hämtat inspiration från en 200-årig blommande folkkonst. Kurbits är lekfull, elegant, sensuell och har kommit till genom handens samarbete med modern teknik. Formgivaren Katarina Brieditis mönster bildar en härlig mix av kurbitsmålade fantasiblommor och fotograferade äkta.

Här kan du lämna en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0